torsdag 17 november 2016

LAGEN OM DRÖNARE...


Då det blev tal om förbud mot drönare helt och hållet. Så blev jag besviken. Jag är glad att nu har myndigheterna tagit till sig kritiken mot totalförbud. 


Men nu visar det sig jag var inte den enda som skrev kritisk inlägg som nått myndigheterna. Och kloka gumman som jag är så fick jag igenom att dom som äger stora lantegendomar och med mycket skog ska få tillstånd av länsstyrelsen att använda drönare på sin egendom. Vilket gör mig ganska glad och nöjd att myndigheterna i Sverige lyssnar på svenska befolkningen.
Sen att organisationen som söker  efter försvunna människor också ska få använda drönare i sin assistans till polisens sökning av försvunna människor året runt, där det blir ofta stora sökområden.


Det får ju en att känna man är en del av samhället och dess regering. Så om man ser det hela mer utifrån så blir det ju mer politisk stabilitet bland befolkningen, vilket får människor att känna sig som en del av beslutsfattandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar