fredag 4 november 2016

BUSIGA SKATOR...


En sommar morgon satt jag ute och fikade så rätt som det var landande en skatunge på mitt balkongräcke. Jag kände på mig att den var ute på rackartyg med människor inblandade. Jag hade en fin vaxduk på mitt balkongbord så jag sa- förstör inte min vackra bordsduk din buse. Och gick in sen jag fikat färdigt för att syssla med lite annat. Men kände nåt var fel. Gick och ställde mig och tittade ut, där satt skatungen på mitt balkongbord. Den kraxade till tryckte ner sin vassa näbb i min bordsduk och drog upp en bredd bit av min vackra vaxduk.

Då insåg jag skator är väldigt intelligenta så dom ska man inte underskatta. Så jag öppnade balkongdörren på glänt och sa -fy skäms din buse. Vilket gjorde att den kraxade retande flög iväg, men otroligt nog har ingen kråka sen dess förstört nån mer vaxduk för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar