tisdag 9 oktober 2018

MEDITATION...

Nu då man blivit äldre har jag börjat till mitt kaffe börjat med meditation. Sen har det blivit fler politiker, affärsfolk som också har börjat meditera en liten stund på morgon eller kväll.

Det är ju olika hur länge man mediterar en del gör det bara 5-10 minuter en del gör det längre. men då anpassar man sig att stiga upp tidigare så man i lugn och ro kan meditera och vara mer fokuserad på dagen i jobbet.

Jag är väl mer omständig, jag sätter bärbara datorn i vardagsrummet på matbordet där, man kan lyssna i Ipad också. Gjort en lista med olika meditationslåtar på YouTube som jag spelar som jag känner för. Tänder ett ljus med något gott till kaffet och bara njuter, utan att tänka på vad som ska göra på dagen. Bara koppla av och existera.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar