söndag 28 oktober 2018

FÄRSK VITLÖK...

Alltså fredagen var jag ute några ärenden och handlade bland annat vitlök i mina nyinköpta skor. Så tänkte jag det är inte så kallt och jag skippar sockar i mina vinterskor eftersom det inte är så kallt ute. Ja, vad kan man säga, det var inte så bra tänkt. Rejäla skavsår som resultat. Blev febrig mer sen jag kom hem. Men började med på fredag tärna ner vitlök i min sallad, färsk finhackad vitlök. Det var inte så tokig tanke, känner mig bättre med förkylningen.

Hur det går med mina skavsår och sätta på vinterskor återstår att se. Tänk vilka kullerbyttor livet ger en. Men det man inte kan göra ute kan man istället göra inne. Allting har en mening. Det är bäst att inte bli frustrerad utan skratta åt det hela och se det med humor. Det blev en liten viloperiod med stillsammare aktiviteter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar