söndag 1 juli 2018

GOD PLANERING...


Kände att jag ville köpa designkläder då gäller det att ekonomiskt planera och budgetera hårt. Och inte unna sig nåt extra som utenöjen på festivaler och sånt. Min personliga belöning blir istället då jag köpt mina fina kläder, det blir min segerns njutning att nått målet. Nått mitt  mål med snålhet och sund matbudgetplanering med nyttig mat. 

Butikerna jag nu insett jag ska fortsätta handla på är COOP Forum för frukt och grönsaker, toapapper, shampoo och diverse hygienartiklar, ibland bröd , kaffe och juice.   Och på LIDL storpack av smörgåspålägg, salladsost och Brieost och bröd. Skillnaden mellan LIDL och COOP på dessa produkter 100-130 kronor per månad och detta är beräknat på singelperson. Det gör 1200- 1300 kronor per år i besparing. Då man har familj så blir summan på det man sparar några gånger större. Det bästa med att köpa storpack är att man kan fördela i mindre förpackningar och frysa så man slipper handla i flera omgångar inom samma månad utan bara behöva färskvaror. Och detta är nåt bra då man har barn särskilt tonåringar med många kompisar. 

Trodde det skulle kännas jobbigt men det är roligt och se vad lite som behövs stramas upp för att kunna nå vissa mål som ger extra krydda i livet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar