måndag 16 januari 2017

ÄN HUR TUNGT LASS DU DRAR...


Nånting som jag har lärt mig i livet är än hur tungt lass man drar, så fokusera på målgången och segerns sötma. Din tid kommer då du får glänsa, med att göra det du är bäst på. Så ha tålamod, även om tårarna och missmod dig nu tär, så tänk upp ur denna svacka ska jag.

För med några motgångar i livets början kommer sen framgångarna på grund av dom misstag man gjort i ungdomens tid. Och med åren visheten kommer och insikten om att vad du sår får du skörda 3 gånger om.

Så vänd något negativt till positivt och gör nåt produktivt av det negativa du fått, så lättare i sinnet man blir. Och sen vid pensionen man bakåt kan se att jag nåt bra för andra människor också gjort på mitt sätt. Och andra människor som samma insikt har bidrar med komplement på andra sektorer med produktiva resultat. Helst att se för människa , natur och djur. För allt hänger samman i en symbios.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar