torsdag 25 augusti 2016

2 STYCKEN NIINISTÖ I FINLAND...

En gång då jag diskuterade med finska miljöaktivister så sa jag: -jag är glad att Niinistö är emot kärnkraft. Till svar fick jag: -nä Niinistö är för kärnkraft.


Och efter ett tag upptäckte jag FINLAND har 2 stycken politiker som heter Niinistö. Ville Niinistö som är miljöparti politiker och är emot KÄRNKRAFT. Och SAUL NIINISTÖ som är PRESIDENT i FINLAND och som är FÖR KÄRNKRAFT.

OJOJ ,SAUL NIINISTÖ vi måste har ett allvarligt snack, räcker det inte med era 2 läckande urangruvorna i Sotkamo och Taalisvara vid ryska gränsen. Då vi SVERIGE i praktiken börjat verkställa till miljövänlig elproduktion i HELA Sverige då vill inte norra SVERIGE ha ett kärnkraftsverk som kan med lätthet som Tjernobyl gjorde med omgivande länder som Vitryssland och Tyskland bland annat och där vet vi ju konsekvenserna och nyligt Fukushima i minne.

Dessa finska pojkar Niinistö, Saul och Ville, det ska jag ha i minne. Hoppas dessa pojkar inte försvinner i maktens korridorer utan att man kan ett samtal med dom hinna och med det med solsken i minne finna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar