torsdag 2 mars 2017

UPPEHÅLL I SNÖANDET...


Nu då det blivit mer uppehåll i snöandet så kan man koppla av med lite navelskådande av sig själv. Jag noterade att jag är väldigt pedant av mig även ute. För jag skottar minutiöst noga. Men det är väl också för att jag vet vilka risker dåligt underlag på gångvägar liksom uppfarter kan ha både för människor och fordon.

Men jag är av den åsikten bättre att förebygga än att föregås. Först då man nu spräckt knäskålen med extremt mycket värk i början blir man väldigt handikappad och då blir man väldigt beroende av andra människor. Och mitt oberoende värdersätter jag ganska högt.

Nu börjar jag kunna skotta snö lite mer men kan inte än riktigt stå på mitt vänsterben utan samtidigt skotta och använda spaden som krycka för att förflytta sig funkar faktiskt också. 


Men en sak kan jag säga jag kommer nästan att dansa av glädje då jag får ta av min benkorsett, benkorsett för att inte överbelasta knäskålen så sprickan läker bättre. Men väldigt glad kommer jag att bli. Och fira med att shoppa lös att köpa nya vår/sommar garderob.

Väderleken är lätta moln men inkommande snö på eftermiddagen sen fredag eftermiddag så kommer solen och bestå några dagar framåt här i norra delen av Sverige. Och det var ett glädjebesked för mig.

Så gott folk jag önskar er en trevlig fortsatt dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar