onsdag 15 mars 2017

ATT GÅ MED KRYCKOR...


Att gå med 2 kryckor är väl okej för ett par dagar, men min högerarm sa ifrån efter 3 dagar.
Så nu eftersom knäskålen läker och jag börjar kunna använda vänsterbenet mer så går jag nu med vänsterkrycka längre sträckor och stödjer vänsterbenet med vänsterkrycka. Och det har ändå blivit mindre värk, så läkningen går framåt. 

Och 3:e april då inser jag är sprickan i knäskålen kommer att vara läkt. Snacka om jag längtar att slippa benkorsetten och kryckan. Och få städa mitt hem grundligare än vad jag gjort med en krycka i handen och andra handen en sop och sen moppat mina golv. Men något rent blev det varje fall.

Man få vara uppfinningsrik då man är handikappad, den saken är klar och hitta udda lösningar på att göra saker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar