fredag 30 december 2016

VARIT I RYSK UBÅT...


Jo, faktiskt har jag varit i en rysk ubåt. Det var på 80-talet då vi hade bra relationer med Ryssland. Gick ner till Stockholm hamn där det var ankrat en rysk ubåt. Det var intressant gick runt och tittade, sen kom jag ensam i en del av ubåten och öppnade dörren, där var en stor missil. Snabbt kom en ubåtspersonal och sa här får inte allmänheten vara. Jag frågade om den var kärnvapenbestyckad, han blev väldigt nervös. Sa- jag ska inget säga, så var lugn.

Men avtalet dom hade med svenska marina militären var ingen bestyckad missil på ubåten, men den var kärnbestyckad.


Jag har en förmåga att få veta mer än jag borde, men med åren har man lärt sig att hålla på saker och ting. Och inse nån gång kommer mina kunskaper till nytta.

Så stängs en dörr öppnas en ny dörr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar