lördag 27 juli 2019

VÄRMEBÖLJA I MINA ÖGON...

27/7 vaknade man och kände sig svettig, men struntar i det och går ut på balkongen och sätter sig och fikar. Då börjar svetten rinna. Kändes varmt på balkongen. Hade bestämt mig för att göra inlagd gurka för lagring, svetten rann.

Herregud tänkte jag så varmt, gick till köksfönstret och tittade på termometern som visade +40 grader Celsius i skuggan, då brast jag...


Då man bor i en stor sänka mellan två höjder visst fan blir det varmare är vad metrologerna säger på teven.


Vilket innebär på balkongen då jag satt var + 44 grader Celsius. Alltså det finns sommarvärme och jävla sommarvärme. Det blev för mig det senare.

Nu 28/7 i skuggan på morgon är det +30 grader Celsius och i solen dryga +32 grader Celsius för nu blåser det svalare, som nu har Skellefteå fått tack och lov fått kraftig vindar som gör det svalare ute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar