torsdag 18 juli 2019

MANDELMANNS GÅRD...

Har börjat följa kanal 4 serie Mandelmans gård. Nu är jag Mandelmanns biten helt igenom.

Dom är det coolaste par jag följt som programserie. Med vindkraftverk som energikälla på gården, helt självgående, självförsörjande. Helt underbart, med att följa dom odlar ekologist och miljövänligt. Och djuren som fjällkorna som jag har erfarenhet av och tycker om, fåren som jag också har erfarenhet av och gillar. Gäss, höns, katter och hundar. 

Snacka om man börjar längta tillbaka med livet på landet. Men bra recept och tips på olika odlingssätt. Och ser det är inte bara jag på ålderns höst som uppskattar naturen och vilda djuren lite extra. och känner tacksamhet vad naturen egentligen har i skafferiet om vi är öppen för att se det och ta hand om det för efterkommande generationer. Och den glädje djuren egentligen ger oss helt gratis.

Tack Marie och Gustav Mandelmann för att ni bjuder på er själva och hur ni sköter en ekologisk jordbruk i Skåne Sverige.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar