torsdag 16 januari 2020

FÖRVÅNING...

För några år sedan gick en brittisk serie på svenska televisionen som handlade om en ung greve som hade sida åldrande föräldrar som ägde ett slott i Skottland, men han jobbade i London. Varje fall, hans föräldrar bad honom komma hem och det gjorde han. Det fanns ett par grannar som kallades Clan MacGregor och dom pratade om sin whiskey tillverkning. Jag gillade serien visade fin natur och familjekonflikter mellan generationer.

Men jag var på svenska systembolaget för några dagar sedan och handlade lite och stod och funderade på vad för whiskey jag skulle köpa. Tog mig tid att titta igenom sortimentet. Och döm till min förvåning, jag hittade...


Whiskeyn från den brittiska teveserien finns i verkligheten.

Den smakade faktiskt bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar