måndag 11 november 2019

KONSUMTION...

Att vara en prepper, en person som planerar vad man handlar och konsumerar. Som att planera då man handlar mat, att köpa rotgrönsaker tärna och hacka för att sen lägga in i förpackningar i frysen. Insett att det går snabbare och enklare att sen laga maten. Nu vintertid gör jag gärna grytor och soppor, för det räcker längre och är mätande.

Och man handlar inte lika ofta som förut och nu blir man mer noga undvika produkter med konserveringsmedel. Som gör att jag gör inläggningar mer nu, det blir som godare. Har gjort inlagd gurka och i laget har jag lagerblad, som jag alltid lägger i burkarna med inlagd gurka. Sen har jag gjort marmelad på apelsin och nektarin. Det blev jättegott och dessutom billigt, men det känns lyxigt.

Det är inte mycket förändringar man behöver göra för att förbättra miljön, men ju fler som gör det, desto bättre blir miljön.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar