söndag 27 oktober 2019

FÖRSTA SNÖN I SLUTET PÅ OKTOBER...

Bestämde mig jag skulle tänka positivt första dagen med att skotta snö.

Den var tung blötsnö, men som tur var det inte supermycket. Men upptäckte då jag kommit in att mellan tummen och pekfingret fått riktigt skavsår. Som tur har jag laddat upp med skavsårsplåster.

Så jag fått vila ryggen så jag kommer mig ut idag. Och det verkar bli uppehåll i snöandet idag.

Så nu om ett tag efter en dusch och sen får sätta mig med kaffe och en bit god delikatessost, då kommer allt kännas bättre.

Tänk vad vi människor tänker, då det är sommar klagar vi på regn eller värmen. Och på vintern att snöar eller är för kallt eller det uppenbara, det har snöat alldeles för mycket.

Man får tänka så här snön blir ju för vatten för fan och då blir det ju mindre elräkning och ingen torka uppstår direkt.

Så ta vinterns ankomst med ett asgarv, och tänk då jag skottat kan jag med rätta känna mig väldigt duktig.😁 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar