torsdag 19 september 2019

'ALLTSÅ DENNA DAG...

I dag 19/9 har varit otroligt glad bubblig dag. Vaknade och kände mig på strålande humör, med soligt väder man kallt höstväder. Var och gjorde mina ärenden.

Sen nästan hemma kom jag vid tvättstugan hör jag som ett svagt alarm, Tittade runt men såg bara en kråka.

Denna lilla kråka hoppa kraxande omkring men rätt ur hans lilla näbb, kom ett ljud som stark påminde om bilalarmljud på långt håll. Stannade upp och tänkte har jag hört rätt. JA, det kan man säga. Kråkan hoppande kraxande med en avslutnings ljud som bil alarm på avstånd. Alltså snacka om kråkor är lättlärda, men en vild kråka imitera ett bil alarms ljudande på långt avstånd.  Fick mig att skratta gott. Det gäller att inte stressa då kan man upptäcka dom vilda fåglarna ge ifrån sig otroliga ljud 😄.

Så gott folk nu fredagen, ta det lugnt du hinner ändå göra det du ska. Ta dig en kopp kaffe sätt dig ute njut av friska luften, sitt 10 minuter i tystnad. Njut av att dra in frisk luft i lungorna se träden, fåglarna, katter och hundar omkring där du bor.

Om du inte känner för det, men en kopp kaffe och en stund av avkoppling och meditation , sitt bekvämt lägg upp fötterna och benen på mjukt underlag. Spela underliggande videon och blunda. Njut av avkoppling och musiken denna stund...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar