onsdag 15 maj 2019

MORGONBESÖK...

Sätter mig på min sommarfixade balkong med mitt morgonfika. Hör 100 meter bort göken från sin skogsgömma och fågelkvitter. Efter ett tag landar en kråka på taket ovanför min balkong, trippa en bit till upp på taket. Sen släpper en sten som rullar ner som ett hög ljuds muller i morgontystnaden. Säger åt kråkan att sluta och flyga iväg. Då kråkan snällt flyger iväg.

Har haft unga kråkor för några som bet sönder min vaxduk på mitt balkongbord. Kråkor som bajsat sen jag städat min balkong. Men nu har det några år varit lugn med kråkor och deras ironiska bus.

Men då man sitter och njuter av morgonlugnet och fågelkvitter och sen störs av att kråka släpper sten på plåttak nerför plåttak till stuprörsrännan, ALLTSÅ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar