fredag 7 september 2018

HÖSTREOR...

Jag var 7/9 och handlade rotgrönsaker morötter, rödbetor och gul lök. Där var en kvinna till som plockade morötter på ackord, hon småfnissade och sa jag tänker råriva och frysa in morötter och tyckte högsta tillåtna 5 kilo morötter per kund var för lite.  Jag sa till henne vad roligt att se jag är inte den enda som gått in i hamsterhumör. 

Så nu kokar jag mina rödbetor, tänker göra inlagda rödbetor, sallad sen med: strimlad vitkål ,rårivna morötter, majs, linser och starkpeppar som ska in i frysen. Och sen hacka gul lök, tärnad palsternacka, tärnade morötter, tärnade rödbetor i portionsförpackning till då man vill laga goda höstgrytor med kött i höstkylan.

Det är verkligen avkopplande att göra något från grunden, det smakar som godare då man äter sen.

Ha en trevlig helg gott folk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar