lördag 11 april 2020

VERKLIGHETEN vs DRÖM...

Natten mot 11/4 hade jag en konstig dröm, att det skulle snöa. Men lördagen var solig och varm, med att snön började smälta bort på allvar.

Natten mot 12/4 drömmer jag om mycket snö smälter bort och skapar översvämning i centrum i min stad. Tittar ut och det visar sig att klockan 05 på morgon börjar det snöa. Och nu återstår om det blir mycket snö som faller eller kort och intensivt. Det har nu snöat i drygt 2 timmar då jag skriver detta inlägg.

Ibland har vi sanndrömmar och ibland är det roliga drömmar som ska få oss känna oss glada och må bra.

För många år sedan hade jag en jobbig dröm att nån ville mig illa och den personen lyckades skada mig i drömmen inne i butiken jag var. Tyckte det var en jobbig och olustig dröm. Det visade sig senare att jag sanndrömde om mordet på dåvarande utrikesminister Anna Lindh. Hon blev knivstucken på NK i Stockholm. Det blev en chockerande insikt. Visste inte så mycket om henne. Några dagar senare på natten drömde jag om 2 pojkar satt och pratade om att nu hade dom varann och fastän mamma var död skulle dom hjälpa varann livet ut. Vaknade med sorg i sinnet och olustkänsla. Det visade sig, vad jag fick veta på den tevesända begravningen att hon hade 2 söner. 

Ibland kan drömmar varna oss för vissa beslut vi fattar och vad för konsekvenser de kan få. Och dom kan varna oss för fara. 

För att vara 12/4 var det för tidigt att snön skulle smälta bort så fort, så jag kände på mig att vi skulle få en sista snöperiod, innan snön försvinner och sommaren knackar på dörren.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar