lördag 12 maj 2018

KROPPSIDEAL...


Med tanke på alla så kallade perfekta kroppar känner man sig lite luggsliten. Därför har jag bestämt, jag duger som jag är. Hälsosamt smal och hälsosam diet är bra.


Vi har nu prins Harrys tilltänkta fru Meghan Markel, detta är en äldre bild på henne innan hon träffade Harry. Nu har hon bantat ner sig några kilo till för att enligt henne se bättre ut i bröllopsklänningen. 


Tro mig jag är inte grön av avund, jag undrar om man är så smal som Meghan och ändå känner man måste banta ner sig och Harry några kilo så höftbenen på skelettet ska syna på bröllopskläderna. Vad för kroppsideal vill då brittiska kungahuset ge allmänheten.


För våran svenska kronprinsessa Victoria, som har lite hälsosamt kött på kroppen och verkligen ser toppen bra ut i vilket klädesplagg än Victoria än har. Jag är stolt över svenska kungahuset och dom inte går över till extrema kroppsideal.


Så jag är tacksam att man inte är involverad i något kungahus, med tanke på att man har såna krav att bära designkläder som kräver mycket smala vältränade kroppar.

Därför är det bra med modiga kvinnor som tycker om sina kroppar och säger min kropp duger. Som bilden ovan, vi vanliga människor har mindre media på oss. Men det skapar i vissa kungahus med deras kvinnor med extremt smala kroppar ett vi och dom. Att predika om hälsosamma kroppsideal kräver också att man följer det man predikar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar