söndag 24 december 2017

HANDLA JULAFTON...


Jag har handlat i en butik som ligger gångavstånd från där jag nu bor i över 25 år. Och kloka gumman som jag är, så bestämde jag mig för att gå och handla innan mellandagshysterin. Då jag satt och drack mitt förmiddagskaffe så satt jag och önskade att julkorven skulle kosta 5 kronor för 300 gram. Så mina sallader kunde bli mer juligt gott.

Döm till min förvåning då jag kommer till korven i butiken så kostar korven 5 kronor styck. Så det blev 1,2 kilo korv för 20 kronor som vanligt skulle ha gått på 60 kronor för 1,2 kilo. Ja, det lönar sig att tänka förebyggande.

Sen då jag betalat med mitt medlemskort och självskannat alla varorna så skulle man med kvittot skanna för att grinden till självskannings kassorna skulle öppnas helt utan personal. Det var en rolig grej. men sen insåg jag då behövs inte lika mycket personal som förut, vilket innebär fler arbetslösa. Samtidigt som det är roligt med ny teknik så har den faktiskt en baksida också. 

Det är pratet om medborgarlöner som alltfler börjar prata om får en alltmer djupare betydelse än vad många vet om idag. Men har Namibia lyckats skulle skulle det vara jäkligt om vi övriga inte lyckades också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar